Proiectul Cotroceni Creativ Junior este gandit in sprijinul valorificarii elementelor de patrimoniu ale Muzeului National Cotroceni intr-o maniera creativa si, totodata, urmareste sustinerea tinerilor artisti si a noilor modalitati de promovare a memoriei colective si a patrimoniului. Astfel, tinerii artisti au oportunitatea de a intra in dialog cu institutiile culturale, aducandu-i mai aproape de istoria si cultura Romaniei.
Editia a VI-a este dedicata cuplului regal Ferdinand si Maria, figuri emblematice ale unitatii si modernizarii Romaniei si exploreaza pasiunile acestora. Tinerii sunt incurajati sa utilizeze sursele de inspiratie oferite – fotografii de epoca, fragmente literare, obiecte de patrimoniu, interioarele palatului Cotroceni – atat prin campania de promovare on-line cat si vizitand muzeul, pentru a-si realiza lucrarile, avand libertatea de a utiliza diverse tehnici, de la pictura si desen la grafica digitala.
Proiectul este structurat in doua sectiuni, delimitate de ciclul de invatamant: Mici artisti (invatamant gimnazial) si Tineri artisti (invatamant liceal). Pentru fiecare dintre categorii juriul va alege cate 5 lucrari castigatoare (fiecare premiata cu 400 de lei), iar urmatoarele 7 lucrari, selectate in baza punctajelor obtinute, vor intra in categoria Artisti de urmarit. Pentru toate cele 24 de lucrari alese se va organiza, in perioada 20 noiembrie 2025 – 11 ianuarie 2026, o expozitie in cadrul Muzeului National Cotroceni.
Concurentii isi pot inscrie lucrarile in perioada 29 septembrie – 27 octombrie 2025.
Juriul este format din Ioana Cristina Spiridon, Director Adjunct la Galeriile ArtMark, Ioana Lavinia Streinu, Artist Vizual, Stefania Dinu, Director General Adjunct Stiintific al Muzeului National Cotroceni si Corina Mosescu, Sef Serviciu Programe Culturale si Educationale, in cadrul Muzeului National Cotroceni.
Calendarul, brieful si regulamentul, precum si toate detaliile concursului se gasesc pe pagina www.muzeulcotroceni.ro, la sectiunea PROIECTE EDUCA?IONALE / COTROCENI CREATIV JUNIOR.
.
|