Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
23 iunie 2025
Recomandări
Triumf fǎrǎ precedent la ONB pentru Faust cu Anita Hartig, Ștefan Pop și Erwin Schrott, în deschiderea Bucharest Opera Festival
(Teatru)
„S-a jucat cu casa inchisa, am aplaudat indelung, am respirat opera!”  - o spectatoare, dupa finalul grandios al spectacolului. Publicul bucurestean a trait duminica, 15 iunie, o seara ca la Metropolitan Opera: Spectacolul Faust de Charles Gounod, in viziunea lui Alexandru Tocilescu, cu o distributie de top mondial, a deschis oficial editia din acest an a Bucharest Opera Festival intr-o sala arhiplina.
„Organizatorii au ridicat standardul festivalului inca de la primul spectacol!” - un  spectator la iesirea din sala, care si-a cumparat bilete pentru inca trei spectacole.

Distributia - potrivita pentru orice scena lirica internationala - i-a reunit pe Anita Hartig (Margareta), Stefan Pop (Faust) si Erwin Schrott (Mefisto), trei artisti cu parcursuri impresionante in teatrele lirice ale lumii. Publicul a fost martorul unei interpretari care a oscilat intre tandrete si forta, intre vulnerabilitate si ironie, toate integrate intr-o montare scenica revizuita vizual de scenograful Dragos Buhagiar.

(concept video: Virgil Oprina/ Opera Nationala Bucuresti)

La pupitru a fost dirijorul Tiberiu Soare, care a condus cu rigoare si claritate o seara in care muzica a conturat drama interioara a personajelor cu o acuratete emotionala greu de ignorat.

Productia, semnata regizoral de Alexandru Tocilescu si reluata in forma sa actuala pentru prima oara dupa aproape trei decenii, a pastrat spiritul original, dar i-a adaugat o expresivitate vizuala adaptata sensibilitatii contemporane. In viziunea lui Tocilescu, opera nu devine un simplu pretext pentru spectacol, ci un teren de reflectie asupra alegerii, a ispitei si a ratacirii interioare.

Inspirata de legenda medievala a lui Faust, povestea il urmareste pe savantul obosit de zadarnicia cunoasterii si de singuratate, care incheie un pact cu diavolul pentru a recapata tineretea si a cunoaste iubirea. Gounod transforma aceasta tema in una dominata de sensibilitate, concentrandu-se pe drama Margaretei – o tanara prinsa intre iubire si distrugere. Este o opera despre tentatie, alegeri si pierdere, dar mai ales despre umanitatea personajelor, aflate intr-un continuu balans intre dorinta si vinovatie.


Fiecare detaliu, de la decoruri la gesturi scenice, de la interventia corului pana la finalul muzical abrupt, dar eliberator – a fost o parte integranta a unei experiente care ne-a tinut in priza pana la ultimul bis.” - un alt spectator venit la spectacol cu cei doi copii.

Anita Hartig este una dintre cele mai apreciate soprane ale generatiei sale, remarcandu-se prin interpretarea profund emotionanta a rolului Mimì din La bohème, care a consacrat-o pe scene prestigioase precum Royal Opera House si Metropolitan Opera din New York. Cu o cariera internationala stralucita, a dat viata unor roluri iconice din repertoriul liric, de la Violetta si Susanna, la Micaëla si Contesa, colaborand cu dirijori de renume si teatre de top din intreaga lume.


Tenorul Stefan Pop s-a impus pe marile scene internationale inca de la inceputul carierei, castigand prestigiosul concurs Operalia la doar 23 de ani si debutand fulminant in rolul Alfredo la Teatro dell’Opera din Roma, in legendara productie semnata de Franco Zeffirelli. Cu o voce lirica remarcabila si o prezenta scenica puternica, a cantat pe scene precum Wiener Staatsoper, Opera Bastille din Paris si Festivalul de la Salzburg, consolidandu-si reputatia ca unul dintre cei mai valorosi tenori ai generatiei sale.


Bas-baritonul Erwin Schrott este una dintre cele mai carismatice prezente ale scenei lirice internationale, cucerind publicul de pe marile scene – de la Teatro alla Scala si Metropolitan Opera, la Royal Opera House si Opera de Stat din Viena – cu interpretarile magnetice ale rolurilor Don Giovanni, Leporello sau Escamillo. Castigator al prestigiosului concurs Operalia, Schrott imbina forta vocala cu un extraordinar simt teatral, iar cariera sa include roluri emblematice, albume premiate si un angajament activ in cauze caritabile.


Bucharest Opera Festival este un eveniment de zece zile care aduce la Bucuresti cele mai importante teatre de opera si balet din Romania si nu numai, dand posibilitatea publicului de a experimenta calatorii culturale diverse. 
Programul festivalului este disponibil in link-ul: https://operanb.ro/calendar/?luna=06&anul=2025
Bilete pe http://tickets.operanb.ro/ si de la Casa de Bilete a Operei Nationale Bucuresti.

(Video concept: Virgil Oprina/ Opera Nationala Bucuresti)

Sponsori: Crama de Matei, Aqua Carpatica, BCR, Retele Electrice si PPC Romania.
Parteneri: Market Aroma, Yokko The Fashion Store, Secuiana, Marelbo, Pop Cola, Phoenixmedia, Euromedia, Cocor, Baneasa Shopping City, Cineplex, Imperia Club, CompasCoffee, Nissa, Douglas, Casa Espana, Sansha.
Partener cultural de mobilitate: Suzuki..

Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate