Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
22 iunie 2025
Recomandări
Doina Levintza, Marius Moga, Rareș și influenceri Gen Z au urcat pe scena Conferinței OPEN Minds, într-un dialog deschis despre empatie, bullying și autenticitate
(Viață)
Conferinta OPEN MINDS 2025 a reunit, pe 4 iunie, peste 800 de participanti, mai bine de 50 de speakeri si nume-cheie din cultura, business si media, intr-un eveniment care a demonstrat ca incluziunea este vitala pentru viitorul organizatiilor si al societatii. Evenimentul a pus pe masa teme grele precum incluziunea, sanatatea mintala si burnout-ul, fiind abordate sincer, fara masca, de vedete din muzica, moda si social media.
Muzica: Probabil cel mai incluziv domeniu

La granita dintre emotie, identitate si apartenenta, muzica a fost celebrata la Conferinta OPEN MINDS 2025 ca unul dintre cele mai puternice instrumente ale incluziunii. Nono Semen, Marius Moga, Larisa Perde (Saraimanic) si Rares au vorbit despre rolul sunetului in construirea de punti intre oameni si lumi.

Marius Moga a adus in discutie responsabilitatea creatorului intr-un ecosistem social tot mai conectat: „Nu compune ceva ce n-ai vrea sa se intoarca in viata ta. Creezi energie care circula.” A fost un apel sincer catre generatiile tinere de artisti – sa-si trateze muzica nu doar ca pe un produs, ci ca pe o forma de influenta cu impact real.

Larisa Perde, fondatoarea proiectului Saraimanic, a vorbit despre forta traditiei si a muzicii lautaresti ca spatiu viu de expresie colectiva: „Publicul de astazi este mult mai deschis decat cel de acum 30 de ani. Si dorinta mea a fost sa aduc acesti lautari in fata publicului de 20 si ceva de ani, cat aveam si eu la vremea respectiva. Am pornit de la premisa ca daca acesti artisti au reusit sa starneasca o emotie in mine, cu siguranta o pot starni si in altcineva”.

Rares, unul dintre cei mai promitatori artisti ai noii generatii, a transformat scena intr-un spatiu al empatiei totale: atat prin prezenta în panelul de discutii, cat si prin recitalul sau caritabil, tradus in limbaj mimico-gestual, a demonstrat ca muzica nu are bariere. „Muzica are puterea de a uni oameni, indiferent de context sau de background-ul social. Si pentru asta sunt extrem de recunoscator”, a spus artistul.

In completare, Nono Semen, gazda matinalului Digi FM, a moderat conversatia cu naturaletea unui om care intelege puterea povestirii audio. Impreuna, cei patru au oferit un mesaj de reamintire esential: muzica nu este doar divertisment, ci terenul cel mai fertil al empatiei, unde diferentele devin armonie.


Panelul „Puterea unui share” i-a adus în fata publicului pe unii dintre cei mai urmariti creatori de continut: Ioana Sfinxul, SNIK, Pufeh si Madalin Serban. Discutia a fost departe de cliseele obisnuite din online: s-a vorbit despre anxietate, bullying, presiunea de a fi perfect si nevoia reala de spatii sigure pentru exprimare.
Sinceritatea e mai puternica decat orice filtru” – a declarat Ioana Sfinxul.

Vestimentatia ca forma de expresie a autenticitatii

Panelul dedicat vestimentatiei ca forma de exprimare a adus in prim-plan o intrebare esentiala: „Pana unde avem curajul sa ne purtam autenticitatea si cum o pastram in limite sanatoase?”. Trei voci cu perspective complementare – Doina Levintza, Ovidiu Buta si Joaquin Bonilla – au explorat legatura dintre stil, libertate personala si identitate culturala.

Doina Levintza, considerata pioniera a modei romanesti, a vorbit despre forta tacuta a vestimentatiei: „Autenticitatea se poate purta. Si nu are varsta. Hainele nu sunt doar estetica – sunt memorie, protectie si declaratie de sine.

Ovidiu Buta, stilist si curator vizual, a completat: „Un om cu stil este persoana care  a gasit elementele vizuale care povestesc despre el intr-un mod foarte usor. Iar din punct de vedere psihologic, tindem sa avem mai multa incredere în oamenii pe care ii citim usor, in care citim lucrurile importante din ei prin vestimentatie”.

Din zona advertising-ului, Joaquin BonillaCreative Strategy Director la VML Romania – a adus perspectiva asupra vestimentatiei ca limbaj in storytelling vizual: „Sa fim autentici înseamna asumare. Sa gasim un element care ii face pe cei din jurul tau sa spuna – „Asta esti tu!”. Iar cand acest element se repeta, devine un laitmotiv. Este o semnatura stilistica ce vorbeste despre cine suntem si cine nu suntem”.

Impreuna, cei trei au aratat ca moda nu este doar un element de suprafata, ci o unealta de vizibilitate, demnitate si incluziune – cu puterea de a contura spatii de siguranta pentru identitati multiple.


Organizatorii au invitat participantii sa-si exprime personalitatea asa cum considera ca ar trebui, iar vedetele au profitat din plin. De la tinuta relaxata a lui Marius Moga sau a lui Rares, pana la aparitia nonconformista a lui Ovidiu Buta si prezenta plina de personalitate a Doinei Levintza, fiecare alegere vestimentara a vorbit despre autenticitate. Conferinta OPEN MINDS 2025 a adus in prim-plan vedete care nu doar au stralucit, ci au vorbit deschis despre frici, greseli si nevoia de a fi reali.

Evenimentul a adunat peste 800 de participanti si 50 de speakeri pe 3 scene paralele. Desi nu a fost un eveniment monden, a fost cu siguranta unul cu impact cu ecou, atat în business, cat si in vietile celor care au avut si au curajul sa fie vulnerabili. Cu siguranta bunele practici si dialogurile care conteaza vor continua si în editia cu numarul 4, din 4 iunie 2026.


###

Despre cea de-a doua editie a Studiului BARES D&I (Diversitate si Incluziune)

BARES D&I, Barometrul Romaniei Responsabile, este o initiativa Research & Development creata inca din 2022 de Cult Research si GRF+. Ca metodologie, studiul a introdus, pentru prima data in Romania, LOHAS (Lifestyles of Health and Sustainability). Pentru colectarea datelor a fost folosita metoda CAWI, printr-un chestionar online prin intermediul CultIO, platforma care ofera acces la un panel de peste 40.000 respondenti. Studiul este relevant la nivel national, realizat pe un esantion de 806 de respondenti, avand o marja de eroare de +3,5%. 

Despre OPEN MINDS - Asociatia pentru Diversitate si Incluziune

OPEN MINDS - Asociatia pentru Diversitate si Incluziune, infiintata in anul 2023 de catre Exploratist - Agentie de Employee Experience, este o organizatie nonguvernamentala care faciliteaza implicarea companiilor in vietile comunitatilor locale, prin actiuni cu impact pozitiv care genereaza atasament, credibilitate si incredere. Asociatia integreaza agendele organizatiilor cu initiative ale societatii civile, prin abordari pe termen lung si cu impact sporit. Asociatia este dedicata dezvoltarii proiectelor educationale si sociale, promovand inovatia si designul empatic pentru a sprijini diverse categorii de beneficiari. Cu sprijinul partenerilor sai, OPEN MINDS continua sa creeze oportunitati de dezvoltare si incluziune pentru comunitati vulnerabile.

Despre Cult Research
De 16 ani, Cult Research se angajeaza sa furnizeze perspective si informatii valoroase care contribuie la o intelegere mai buna a fenomenelor din societate si la adaptarea organizatiilor la aceste realitati. Oferind analize si date pe diverse subiecte de interes national, compania isi propune sa contribuie la formarea unei societati in care calitatea vietii este imbunatatita constant..

Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate