Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
25 august 2025
Recomandări
Tinerii din București, provocați să (re)gândească bullying-ul prin teatru și interacțiune digitală. Vanner Collective lansează proiectul „stickere, etichete, calificative”
(Viață)
Ce se intampla cand teatrul intalneste psihologia, iar publicul devine parte activa a povestii? Se naste un proiect curajos, care sparge tipare si aprinde conversatii reale in randul adolescentilor: „stickere, etichete, calificative” – o initiativa cultural-educationala semnata de Vanner Collective. Proiectul este dedicat tinerilor bucuresteni si luptei impotriva bullying-ului.
Intr-o lume in care bullying-ul e inca tratat prea des cu indiferenta sau superficialitate, acest proiect le ofera adolescentilor un spatiu sigur de exprimare si pune arta in slujba educatiei emotionale si a dialogului sincer intre generatii. 

In centrul proiectului sta spectacolul „Monster [2.0]”, o reinterpretare actuala a textului semnat de dramaturgul britanic Duncan Macmillan – o explorare sincera a relatiilor tensionate dintre adolescenti si adulti, a vulnerabilitatilor ascunse sub eticheta de „bully” si a modului in care societatea decide cine e „monstrul”. 
Un spectacol provocator. Un dialog sincer intre generatii. O platforma digitala unde opiniile nu doar conteaza – ci modeleaza realitatea.

Proiectul este structurat in trei etape principale:
 
1. Cercetare & co-creare interdisciplinara 
Artistii colaboreaza cu specialisti in sanatate mintala si educatie emotionala pentru a construi un format teatral interactiv. Se analizeaza dinamici reale de bullying, se contureaza profiluri psihologice ale personajelor si se pregateste un format de reflectie participativa gamificata, adaptat publicului tanar.

2. Spectacolul „Monster [2.0]” (15 si 16 octombrie, la Teatrul Metropolis)
Teatrul devine catalizatorul schimbarii: patru reprezentatii ale spectacolului aduc in fata publicului un adolescent aflat sub presiune – etichetat, judecat, ignorat. Distributia include un actor adolescent, selectat prin casting deschis, pentru o implicare reala a tinerilor in procesul artistic.

3. Sesiuni post-spectacol & platforma digitala interactiva
Dupa fiecare reprezentatie, adolescentii vor fi invitati la sesiuni facilitate de psihologi si actori, unde vor putea analiza comportamentele vazute pe scena si reflecta asupra propriilor experiente. Nu vor gasi raspunsuri „corecte” – ci intrebari care deschid perspective. Cu ajutorul unei platforme digitale dedicate, vor putea „lipi” stickere, sa acorde etichete si sa comenteze comportamentele personajelor – un proces participativ, o continuare empatica si activa a dialogului, gandita special pentru ei.

Ce aduce nou proiectul?

* Un spectacol captivant despre etichetare, frica si presiune sociala
* Prezenta unui adolescent in distributie, ales prin casting deschis
* O platforma digitala interactiva dedicata, activa din octombrie
* 4 sesiuni de reflectie ghidata despre bullying, marginalizare si norme sociale 
* O echipa artistica multidisciplinara – artisti, psihologi si specialisti in educatie emotionala
* Peste 250 de liceeni din 4 licee partenere implicati activ
* Parteneriate solide cu specialisti in educatie emotionala si sanatate mintala

Te invitam sa faci parte dintr-un proiect care transforma teatrul intr-un teren viu de dialog, empatie si actiune. Pentru ca schimbarea incepe cu intrebarea: „Ce eticheta porti fara sa stii?” 

Vino sa vezi, sa simti, sa spui ce gandesti. Pentru ca unele etichete dor. Altele vindeca. Alege-le pe cele potrivite!

Stickere, etichete, calificative” – un proiect care transforma teatrul intr-un laborator de empatie si actiune sociala.

*

Vanner Collective – un colectiv artistic romano-irlandez care aduce teatrul in contact direct cu realitatea generatiei tinere. Cu o istorie de peste 400 de reprezentatii, Vanner construieste proiecte la granita dintre arta si educatie emotionala. Spectacolele lor nu doar spun povesti – ci provoaca, conecteaza si deschid conversatii reale.

Proiect cultural cofinantat de Primaria Capitalei prin ARCUB, in cadrul Programului „Bucuresti.Impreuna” 2025.

Parteneri principali: 
Teatrul Metropolis, Fundatia Friends For Friends, Learning Architect, Liceul Tehnologic „Dimitrie Gusti, Liceul Teoretic „Decebal”, Colegiul Economic „Nicolae Kretzulescu”, Liceul de Arte Plastice „Nicolae Tonitza”


.

Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate