Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
25 aprilie 2024
Recomandări
D.I.M.A.P. #1 | Laborator Dance Film: coregrafie și cinematografie
(Arte vizuale)
Laboratorul este primul dintr-o serie de ateliere interdisciplinare din seria DIMAP (Directii inovatoare in multimedia si arta performativa). Atelierul este coordonat de Simona Deaconescu.
Atelierul propune participantilor explorarea bazelor teoretice si practice ale filmului experimental de dans, un gen care mai poarta numele de: cine-dans, video dans, dans pentru camera, screendance. In timpul atelierului vom deprinde cunostinte de baza despre crearea unei coregrafii pentru camera, precum si notiuni specific cinematografice (incadraturi, unghiulatii, miscari de aparat, lumina, editare etc), prezentate aplicat pe filmarea unui material de dans. Cursantii vor invata sa realizeze un decupaj, sa-si planifice o filmare si sa manuiasca o camera de filmat si aparatura de inregistrare sunet. Toate aceste exercitii vor fi explorate in laborator, astfel incat orice notiune teoretica sa poata fi exersata practic. In timpul atelierului participantii vor fi incurajati sa creeze o coregrafie noua pentru film sau sa adapteze o coregrafie pe care au realizat-o deja. Cei care nu au experienta in zona dansului vor putea alege sa filmeze si sa regizeze un material de miscare creat de colegii lor. Cursantii vor lucra in grupuri cu scopul de a realiza un dance-film de un minut secventa cadru la sfarsitul atelierului.

In cinematografie un film secventa cadru presupune realizarea filmului dintr-un singur cadru, fara a opri aparatul si fara a interveni prin taierea materialului ulterior. Acest lucru presupune ca artistul care il regizeaza sa-si realizeze un plan foarte clar al modalitatii de filmare (unghiulatie, incadraturi si miscari de aparat) singura interventie permisa la editare fiind realizarea coloanei sonore, fie prin adaugare de muzica sau sunete in post-productie, fie prin captarea sunetului in priza directa, la locatia de filmare. 

Procesul de realizare al filmului va fi discutat si aplicat in timpul cursurilor de la WASP, iar filmarea va avea loc in exterior. Participantii vor lucra in grupuri organizate de la primele sesiuni de curs, astfel incat fiecare cursant sa aiba posibilitatea de a filma, de a fi filmat sau de a le face pe amandoua, in functie de disponibilitatea fiecaruia. La sfarsitul modulului fiecare participant va prezenta un film in regia proprie sau in colaborare cu un alt coleg. Numarul maxim de co-creatori ai unui film este trei. incurajam colaborari interdisciplinare intre performeri, cineasti si compozitori.

Organizatorii pun la dispozitia cursantilor aparatura necesara desfasurarii cursurilor si prezentarilor finale (camera de filmat, aparatura de inregistrare sunet, lumini, aparate de video proiectie, computer si soft destinat editarii materialelor) precum si accesul la mediateca. Cursantii pot aduce la cursuri materiale si aparatura proprie. Coordonatorul atelierului va invita pe parcursul sesiunilor de curs specialisti din domeniu care sa ajute la dezvoltarea abilitatilor teoretice si practice ale cursantilor.

BIBLIOGRAFIE:
Envisioning Dance on Film and Video - Judy Mitoma, Elizabeth Zimmer, Dale Ann Stieber
Making Video Dance: A Step-by-Step Guide to Creating Dance for the Screen - Katrina McPherson 
Screendance: Inscribing the Ephemeral Image - Douglas Rosenberg 
Dancefilm: Choreography and the Moving Image - Erin Brannigan  
Broken Screen: Expanding The Image, Breaking The Narrative - Doug Aitken, Noel Daniel
Maya Deren: Incomplete Control (Film and Culture Series) - Sarah Keller  
A History of Experimental Film and Video - A.L. Rees 
Experimental Filmmaking: Break the Machine - Kathryn Ramey 
Avant-Garde Film: Forms, Themes and Passions (Short Cuts) - Michael O'Pray  
100 Ideas that Changed Film - David Parkinson  
Telling Time: Essays of a Visionary Filmmaker - Stan Brakhage 
Moviemakers' Master Class: Private Lessons from the World's Foremost Directors - Laurent Tirard 
Films of Yvonne Rainer (Theories of Representation and Difference) - Yvonne Rainer  

Organizatorii pun la dispozitia cursantilor cartile din lista de mai sus in format tiparit, in limba engleza. Pe langa bibliografia de mai sus, WASP-Working Art Space and Production ofera participantilor spre vizionare filme de dans care au facut istorie, precum si alte lucrari contemporane prezente in festivaluri de film din Europa si SUA. O parte dintre filme vor fi proiectate si discutate in zilele de luni 9 si 16 martie de la ora 19:00. Cursantii vor primi o lista de filme disponibile in WASP Media Lab.

Informatii utile:

Taxa de participare: 450 RON
Taxa de participare pentru studenti:  300 RON

Plata se face in prima zi de curs. 
Este posibila si achitarea taxei in doua transe: 50% in ziua primului curs, 50% in ziua a 4-a de curs.

Programul laboratorului:
sambata: 14 martie | 15:00 - 17:00; 21, 28 martie, 4 aprilie | 15:00 - 19:00
miercuri:  18, 25 martie, 1, 8 aprilie | 18:00 - 22:00

Program activitati speciale:
luni 23, 30 martie: vizionare si discutare filme de dans | 19:00 - 21:00
5 aprilie: filmari in exterior | 8:00 - 20:00
6, 7 aprilie - selectarea materialului brut si editarea filmelor la WASP (program flexibil 10:00 - 18:00)
Joi 9 aprilie:  PREZENTARE PUBLICA | 19:00 - 20:00

Cine poate participa?
Atelierele sunt adresate performerilor si creatorilor din zona artei performative (dans, teatru, papusi, performance etc.), a artei vizuale si a muzicii, deopotriva studentilor si artistilor emergenti. Cursul este deschis pentru persoanele autodidacte, fara studii de specialitate, dar care vor sa experimenteze sau sa se specializeze printr-un sistem alternativ de formare profesionala. 
inscrieri: contact@waspmagazine.com cu subiectul INSCRIERE DANCE FILM.
Termen limita: 11 Martie 2015. 

Ce este D.I.M.A.P.?

D.I.M.A.P.  sau “Directii inovatoare in multimedia si arta performativa” presupune o serie de ateliere progresive de asimilare a tehnicilor de compozitie in arta interdisciplinara, aducand in prim-plan dansul, filmul, performance-ul si instalatia. Cursantii vor capata cunostinte legate de raportul dintre miscare si estetica video prin exercitii teoretice si practice. in fiecare atelier vor fi puse in discutie tendinte inovatoare in arta contemporana multimedia, fiecare participant avand posibilitatea de a-si realiza propriile lucrari in formatul specific propus de coordonatorul atelierului (Simona Deaconescu).

Fiecare sesiune in parte va contine notiuni de baza despre tema atelierului atat la nivel teoretic cat si exercitii practice de laborator. La sfarsitul fiecarui atelier cursantii au posibilitatea de a-si prezenta lucrarile in fata publicului. La sfarsitul programului participantii vor dobandi aptitudini de compozitie coregrafica si performativa, operare imagine, editare si compozitie video, proiectare a unui material video, realizare instalatie “site-specific” si multimedia, dezvoltarea unor miniaturi live cinema si a unor filme de dans. In functie de tematica fiecarui atelier vor fi invitati specialisti din domeniu din tara si din strainatate care vor oferi informatii practice si teoretice asupra domeniului de studiu, prin organizarea unor sesiuni de prezentari informale si laboratoare creative.
D.I.M.A.P. este un curs integrat in programul alternativ de formare profesionala organizat de Asociatia 4Culture si WASP-Working Art Space and Production, care are scopul de a trasa noi perspective tinerilor artisti cu sau fara studii de specialitate, in dorinta de a-i integra in contextul de dezvoltare al artei contemporane la nivel international, oferindu-le sesiuni de pregatire in domenii care nu sunt accesibile in sistemul de educatie institutional.

01_Dance Film


URMATOARELE ATELIERE D.I.M.A.P.:
#2 | Performance multimedia: lumina, film si miscare
#3 | Video art: corp, spatiu, timp
#4 | Instalatie multimedia: coregrafia elementelor
#5 | Instalatie site-specific: baletul mecanic si baletul organic


SIMONA DEACONESCU | BIO:
A studiat in paralel coregrafie si regie de film, abordarea ei estetica fiind una interdisciplinara, simtindu-se mereu inspirata de performeri cu abilitati deosebite si idei indraznete.
Simona este directorul artistic al colectivului Tangaj Dance, realizand in ultimii doi ani unele dintre cele mai apreciate lucrari coregrafice din peisajul autohton: “0001_Fabrica de Vise”, “0002_Birdville” si filmul de dans “Silent Places”, lucrari care au fost prezentate in festivaluri de profil din Romania, Europa si SUA. in vara anului 2014 Simona primeste una dintre cele mai ravnite burse la nivel european, bursa danceWEB, oferita de reteaua Life Long Burning in cadrul “Impuls Tanz International Dance Festival Vienna” si doua rezidente artistice: una la WASP (Working Art Space and Production, oferita de Asociatia 4 Culture), finalizata cu o prezentare publica - “Dispatched” si una in studiourile Battery Dance Company New York, pentru a realiza feeria coregrafica interactiva “Birdville”, cu o echipa mixta formata din dansatori romani si americani, prezentata anul acesta in cadrul Explore Dance Festival #9, la Fabrica de Pensule in Cluj si la Teatrul National Marin Sorescu din Craiova. “Silent Places” a fost prezentat pana in prezent la Loikka Dance Film Festival (Helsinki, Finlanda), Festivalul Filmului European (Bucuresti), International Screendance Festival (Durham, North Carolina, SUA), Ceau, Cinema! (Timisoara), Sans Souci Festival of Dance Cinema (Boulder, Colorado, SUA), Ammutinamenti Film Festival (Ravenna, Italia), deschizand POOL - Internationale TanzFilmPlattform (Berlin), San Francisco Dance Film Festival (San Francisco, SUA), Leeds International Film Festival (Leeds, UK) etc.
Pana in anul 2013 cand atentia Simonei s-a indreptat exclusiv spre dezvoltarea unui colectiv artistic interdisciplinar, Simona a fost membru fondator al Asociatiei Sectia de Coregrafie, alaturi de care a realizat proiecte precum: ADN (prima revista online de dans, dedicata artei coregrafice) si Cartierul de Dans (program curatorial dedicat generatiei tinere de coregrafi si perfomeri). Simona este activ implicata in dezvoltarea artei contemporane si preocupata de dizolvarea barierelor dintre diferitele manifestari artistice, in toamna anului 2014 facand parte din echipa Platformei X (expozitie New Media, produsa la WASP - Working Art Space and Production).
Simona a participat la ateliere cu coregrafi din tara si din strainatate, aprofundand tehnici de dans novatoare si modalitati de a stimula creativitatea: Anne-Marie Cunningham, Ivonne Ramos, Natasa Murariu, Konstantin Mihos, Anna Wehsarg, Mat Voorter, Yael Orni, Kira Kirsch, Gerald Kurdian, Bruno Caverna, Ko Murobushi, David Wampach, Chris Haring, Doris Uhlich, Alva Noe, Saju Hari, Laura Aris, German Juaregui, Billy Cowie, John Vorhaus.

.



Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate