Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
26 aprilie 2024
Recomandări
Graduation Highlights 2020 – selecție din lucrările absolvenților UNAGE
(Arte vizuale)
Borderline Art Space si Art+Design gazduiesc marti, 21 iulie 2020, incepand cu ora 19.00, deschiderea expozitiei „Graduation Highlights 2020”, un demers de promovare a tinerilor artisti ajuns la a cincea editie.
Un juriu format din cadre didactice ale Universitatii Nationale de Arte „George Enescu” din Iasi si reprezentanti ai galeriei au selectat un numar de 8 proiecte de licenta si disertatie, lucrarile absolventilor urmand a putea fi vizitate pana pe data de 22 august 2020. Pe langa lucrarile instalate in galeria din str. Belvedere nr. 18, celelalte trei serii pot fi vizualizate in libraria Art+Design si corpul A al cladirii Habitat Proiect.

Borderline Art Space/ Belvedere nr. 18: Nina Cucuietu, Emi Grigoras, Ioana Irimia, Vilen Maftei, Florin Niga, Flavia Pintea, Madalina Rusu.

Art+ Design, Cladirea Habitat Proiect, corp A/ Carol I nr. 4: Daniel Dobos, Ioana Irimia, Florin Niga.

In seria de lucrari How Dare You?, Nina Cucuietu (a carei licenta a fost coordonata de lect. univ. dr. Tudor Patrascu) exploreaza impactul factorului antropic asupra echilibrului ecologic si consecintele acestui fenomen asupra generatiilor ce urmeaza. Proiectul cuprinde 8 colaje digitale, si investigheaza subiecte precum defrisarea padurilor, emisiile de gaze toxice eliberate in urma urbanizararii si industrializarii accelerate, punerea in pericol a biosferei terestre, acvatice si aeriene, precum si atitudinea sociala fata de aceste fenomene. Actualitatea si importanta acestei problematici este subliniata de constantele vizuale de reprezentare, precum fundalurile ambigue, elementele anatomice ale corpului uman si asocierea fotografiilor alb-negru si imaginile color.

Daniel Dobos (a carei disertatie a fost coordonata de lect.univ.dr. Ramona Biciusca) realizeaza un exercitiu de cercetare dedicat locurilor si personajelor fantastice, imaginare. Cele doua lucrari organo-morfice din ciclul Enuma Elish sunt inspirate de comportamentul intrinsic al materiilor ceramice. Fiecare personaj se inscrie intr-o forma narativa de factura organica si urmareste structura unei identitati antropomorf-zoomorfe. Glazurile mate, rugoase, fac trecerea subtila de la planul palpabil la cel suprasensibil, imaginar.  

Lucrarile de pictura realizate de Emi Grigoras (a carei disertatie a fost coordonata de conf. univ. dr. Cristian Ungureanu) transpun simbolic registrele distopice ale unor fobii, kenofobia – teama de spatii goale, nemarginite, fara reper -- si demofobia – angoasa de aglomerari umane in spatiile publice. Cele doua peisaje, aparent imaginare, intra intr-un dialog al spatiilor psiho-somatice care tulbura privitorul empatic, atat de confruntat, intr-o comparatie aproximativa, cu realitatea desertificata a intimitatii si urbanitatii zilelor noastre.

In conceptia sa initiala, instalatia picturala propusa de Ioana Irimia (a carei disertatie a fost coordonata de conf. univ. dr. Cristian Ungureanu) cuprinde treizeci si noua de lucrari realizate in acril pe panza, in format circular (din care 9 piese sunt expuse la Borderline Art Space si 30 de piese sunt expuse in Cladirea Habitat Proiect), ilustrand treptele scarii evolutiei spirituale si etapele de dezvoltare a fiintei umane inainte de a se naste. Circularitatea panzelor face referinta la ciclicitatea contradictorie, deopotriva finita si infinita, unitara si multipla, a evolutiei biologice si spirituale a fiintei umane. Ioana Irimia face referinta la scrierile Sfantului Ioan Scararul care prezinta parcursul spiritual a treizeci de trepte ce simbolizeaza virtuti si vicii, cu functii si rezultate ascendente si descendente in evolutia omului.

In seria de lucrari ECO 2.0, Vilen Maftei (a carui disertatie a fost coordonata de lect. univ. dr. Ioan Pricop) se angajeaza intr-o reconceptualizare iconografica a dezastrului ecologic global. Daca in lucrarea Apa si animalele poluarea apelor si exterminarea animalelor pe scara larga sunt transformate in mesaje vizuale prin juxtapunerea animalelor acvatice peste fragmente de peisaj muntos, invocand astfel o inadecvare a supravietuirii prin rasturnarea habitatelor, in lucrarea Gunoiul imagini preluate de pe Marea insula de gunoaie din Oceanul Pacific, descoperita in 1997 si considerata „un continent sinistru al secolului 21” interfereaza cu fragmente de imagini documentate din tari care se confrunta cu efectele reziduale ale consumismului.

Florin Niga (a carui disertatie a fost coordonata de conf. univ. dr. Dan Acostioaei) propune doua serii de lucrari, una cu tematica religioasa, respectiv laica, astfel facandu-se referire la doua concepte care au stat la baza realizarii lucrarii, primul fiind dorinta de a aduce in prezent arta stilului bizantin, iar cel de-al doilea de a crea o imagine critica cu privire la societatea contemporana. Astfel, tehnica este una specific graficii (pix colorat pe hartie), atat pentru a incerca noi modalitati de lucru in maniera bizantina, cat si pentru a pune in valoare autenticitatea si a aduce o inovatie in ceea ce priveste arta stilului bizantin.

Proiectul instalatiei eco-sculpturale Regenerated Human (realizat in tehnica mixta, acuarela, creion si liner pe foaie de hartie) sta la baza unei cercetari artistice realizate de Flavia Pintea (a carei disertatie a fost coordonata de conf. univ. dr. Catalin Gheorghe), prezentand prototipul unui ansamblu sculptural hidraulic, cu calitati auto-sustenabile, care genereaza oxigen si ajuta la fixarea azotului din compozitia aerului. In ordine simbolica, proiectul propune o inversare a relatiei dintre om si natura prin simularea hranirii mediului natural de catre om si depasirea unilateralitatii consumului elementelor naturale in interes strict uman. In ordine materiala, proiectul se bazeaza pe o tehnologie de prelucrare biologica a chitinei (o polizaharida ce confera rezistenta exoscheletelor insectelor si crustaceelor) a carei capacitate de transparentizare permite luminii solare sa interfereze cu cultura de cianobacterii din bazinul pe care este instalata sculptura ce va emite oxigen prin nanofibrele inserate in interiorul sau.

In seria de lucrari, Madalina Rusu (a carei licenta a fost coordonata de dl. Lect. Univ. Dr. Tudor Patrascu), prezinta imaginea trista a unui grup de oameni defavorizati din punct de vedere financiar, situatie rezultata din pricina inegalitatilor exuberante existente intre clasele sociale. Fiind o problema stringenta cu care se confrunta majoritatea statelor europene, opteaza pentru realizarea lucrarilor intr-o maniera hiperrealista in ideea de a nu cosmetiza in vreun fel aceasta problema. Prin elaborarea acestui proiect, Rusu Madalina, doreste sa evidentieze stadiul de saraciei al claselor sociale profund marcate de precaritate, cu ajutorul unor capturi vizuale ale actiunilor la care sunt nevoite sa recurga.

afis Borderline Art Space graduation-highlights-2020

Expozitie realizata in cadrul programului curatorial: „Naratiuni alternative”.
Organizator: Asociatia Culturala AltIasi, in parteneriat cu Facultatea de Arte Vizuale si Design, Universitatea Nationala de Arte „George Enescu” Iasi, Art + Design si Habitat Proiect SA.
Proiect sprijinit financiar de Administratia Fondului Cultural National.
Sponsori: Gramma Winery, Cuptorul Moldovencei.

afis A+D graduation highlights

.



Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate