Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
19 aprilie 2024
Recomandări
Concurs Ceașca de cultură și Editura Meteor Press (20)
(Viață)
Montessori o lume de realizari. Prima mea carte despre culori - Text de Chiara Piroddi.
Ilustratii de Agnese Baruzzi. Traducere din limba engleza de Mihai-Dan Pavelescu.

Eficienta in dobandirea unei capacitati sau in dezvoltarea cunoasterii necesita unele elemente fundamentale: creativitate, libertatea alegerii, simplitate, varietate si distractie. Acestea sunt ingredientele alese si combinate pentru a crea aceasta carte de activitati in scopul invatarii culorilor, destinata copiilor cu varsta de la 3 la 4 ani.

„Prima mea carte despre culori” a fost conceputa si realizata cu o abordare noua, care stimuleaza dezvoltarea capacitatii de recunoastere si reamintire a culorilor, de care copiii mici sunt atat de interesati. Activitatile sunt structurate potrivit principiilor Metodei Montessori, astfel incat nu sunt simple jocuri pentru oferirea de amuzament, ci activitati strategic orientate, care folosesc jocurile pentru a consolida – intr-un mod precis directionat – dezvoltarea cognitiva a copilului.

Activitatile din carte exploreaza toate abilitatile principale implicate in dobandirea cunoasterii culorilor si pe parcursul lor sporesc in complexitate. Totusi, copilul poate opta sa inceapa cu activitatea care-l inspira cel mai mult, ba chiar este indemnat sa procedeze in acest fel! Se spera ca el va putea alege singur felul cum sa-si utilizeze cartea, fiind astfel captivat de jocuri, dedicandu-si atentia colorarii desenelor, experimentarii folosirii culorilor, cu ajutorul vopselelor pentru degete, utilizand autocolantele sau decupand animale care-i plac pentru a le pastra pentru jocuri viitoare.

Este important sa nu va intrerupeti copilul-explorator in timp ce este concentrat asupra activitatii sale si nici sa nu interveniti pentru a-l corecta, deoarece exercitiile sunt structurate astfel incat copilul poate sa devina constient de erorile sale si sa invete sa se autocorecteze. Nu este necesar sa-i acordati un timp pentru inceperea sau terminarea activitatii, deoarece copilul trebuie sa se bucure de carte dupa cum crede de cuviinta. Daca unele activitati par prea complexe, le poate incerca din nou ulterior, cand se simte pregatit, iar curba dezvoltarii sale a mai avansat putin. Adultul trebuie sa-si asume o pozitie de insotitor si sa astepte cu rabdare si interes initiativele copilului. Prezenta sa este insa indispensabila pentru citirea instructiunilor pentru jocuri. De cate ori e posibil, este bine sa favorizati activitatile de manevrare a materialelor, deoarece reprezinta modul cel mai bun de invatare. in aceasta privinta, vopselele pentru pictarea cu degetul sunt foarte utile, pentru ca ii permit copilului sa experimenteze mai bine folosirea culorii fara sa abandoneze explorarea tactila.

Structura activitatilor cauta sa respecte cele 3 etape de invatare progresiva definite de Montessori:
1.    prezentarea si explorarea materialului prin intermediul simturilor (vaz, auz si mai presus de toate pipait),
2.    recunoasterea obiectului lectiei,
3.    reamintirea materialului respectiv.

Activitatile constau din:
* jocuri de explorare vizuala si constientizare motorie, astfel incat copilul sa se ocupe in primul rand de dimensiunea vizual-spatiala si coordonarea mana-ochi;
* jocuri de prezentare a culorilor primare si secundare, care sunt asociate cu obiecte din viata de zi cu zi, pentru a concretiza strategia de invatare si a asigura integrarea de catre copil a culorilor ca parte naturala a experientelor sale cotidiene;
* jocuri de recunoastere si reamintire a culorilor, mai ales prin utilizarea autocolantelor de la sfarsitul cartii, care vor fi lipite in locurile indicate de pe pagini;
* si in cele din urma jocuri despre diferentele de intensitate a culorilor si aranjamentul lor in gradatia corecta.

Materialele necesare copilului pentru a realiza activitatea (culori, foarfeca, creion) sunt indicate in desenul mic din coltul de sus al paginii, care reprezinta: pictura cu degetul; creioane; foarfeca; autocolante.

Pedagogia Mariei Montessori

Maria Montessori a fost o pedagoga luminata de la inceputul secolului al XX-lea, care a revolutionat felul in care putem privi dezvoltarea si educarea copiilor. Multumita scrierilor ei, pedagogia a revenit la adevarata natura a copilului, incepand sa-l priveasca drept un explorator, binecuvantat de la o varsta frageda cu o profunda bogatie cognitiva care, in prezenta stimulilor adecvati, va determina dezvoltarea cunoasterii si-i va permite sa creasca. In pedagogia Montessori, cunoasterea este o experienta care trece prin simturi (pipait, vaz si auz) si utilizeaza manevrarea libera a materialelor, fiind sustinuta de libertatea alegerii si facand uz de experienta practica si experimentarea directa, in locul unei intelegeri conceptuale abstracte.
Ajutorul dat unui copil pentru a se dezvolta inseamna stimularea initiativei sale spontane, respectarea descoperirilor sale gradate, tolerarea confruntarii sale independente cu erorile si incurajarea obtinerii satisfactiei de a invata pe cont propriu cum sa nu le mai repete.
_______________________________________________________________

Spune-ne Cine a fost Maria Montessori si poti castiga un exemplar din cartea Prima mea carte despre culori.

Pentru a intra in posesia premiului, cei anuntati ca fiind castigatori vor trimite un email pe adresa ceascadecultura @gmail. com, continand adresa postala si un numar de telefon. E-mail-ul trebuie trimis intr-un interval de maximum 10 zile de la anuntarea castigatorilor.

Concursul se desfasoara in perioada 14 martie - 28 octombrie 2017.

Cover Activity Montessori COLORI_ING.indd

.



Daniela Marian11:06 / 08.11.2017Cine a castigat?
Raluca M.17:06 / 28.10.2017Maria Montessori a fost o pedagoga luminata de la inceputul secolului al XX-lea, care a revolutionat felul in care putem privi dezvoltarea si educarea copiilor.
Valer H.10:26 / 27.10.2017Maria Montessori a fost o pedagoga luminata de la inceputul secolului al XX-lea, care a revolutionat felul in care putem privi dezvoltarea si educarea copiilor.
Nico Danciu09:38 / 26.10.2017 Maria Montessori a fost o pedagoga luminata de la inceputul secolului al XX-lea, care a revolutionat felul in care putem privi dezvoltarea si educarea copiilor.
Daniela Marian08:50 / 19.10.2017Maria Montessori a fost o pedagoga luminata de la inceputul secolului al XX-lea, care a revolutionat felul in care putem privi dezvoltarea si educarea copiilor.
Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate